Hírlevél

Bemutatkozás

Liszi-Fekete Gabriella vagyok, az Anyasüti termékek megálmodója, fejlesztője és gyártója.

Kérdés esetén írj nekem e-mailt: anyasutilisztek@gmail.com

Mi az Anyasüti?

Az Anyasüti Magyarországon az első és egyetlen babáknak és gyermekeknek készült 100% natúr, természetes, adalékmentes, paleo, vegan és gluténmentes termékcsaládja, alternatív alapanyagokból készítve.

Tudj meg többet róla a képre kattintva.

Allergénmentes

Egyszerűen, akár a gyermekeddel együtt is elkészíthető natúr nasik és köztes étkezésre szánt finomságok alapanyagai a bolti késztermékek helyett.

Próbáld ki, ha Neked is fontos a tiszta, adalékmentes hozzátáplálás, egyszerűen elkészíthető alapanyagokból.

gluténmentes               gabonamentes

tejmentes                   édesítésmentes

sómentes                       szójamentes

adalékmentes              színezékmentes

tartósítómentes           ízfokozómentes

maglisztmentes          burgonyamentes

hozzáadott rosttól mentes

térfogatnövelőtől mentes

100% natúr és természetes

Anyasüti vásárlás

TE IS MENTES NASIT ADNÁL GYERMEKEDNEK?

RENDELD HÁZHOZ GYÁRTÓI KEDVEZMÉNYES ÁRON ITT!

 

Anyasüti bejegyzések
2017.03.29 23:19

Anyasüti termékek Glikémiás Indexe (GI infók)

Az Anyasüti lisztek glikémiás indexe a kiszámolt adatok alapján 40 körüli lassú- közepes felszívódásúak. Persze ez azért nem ennyire egyszerű, mint ahogy másfajta liszteknél sem az. A mi esetünkben is, mint egyébként általában, ezek tápanyag táblázatból számított tájékoztató adatok.

Az Anyasüti lisztek glikémiás indexe a kiszámolt adatok alapján 40 körüli lassú- közepes felszívódásúak. Persze ez azért nem ennyire egyszerű, mint ahogy másfajta liszteknél sem az. A mi esetünkben is, mint egyébként általában, ezek tápanyag táblázatból számított tájékoztató adatok.


A lisztkeverékekben található kókuszliszt természetes rost forrás. Így ez adja a lassító hatást bennük, illetve a malanga is jó rostforrásként szolgál.

Mindezek mellett nagyban befolyásoló, hogy mivel fogyasztjuk együtt a liszteket, mit sütünk bele és mennyit.

Általános szabály, hogy a további szénhidráttól (mint pl. Gyümölcs, lekvár...) lehet belőle gyors, DE rostokkal, fehérjével, zsírral kiegészítve lehet lassú felszívódású már.

Egy étel szénhidrát tartalma mellett sokkal fontosabb információ, hogy mekkora a glikémiás index, tehát a felszívódás sebessége, de ugyanolyan fontos, hogy a glikémiás telítettség mértéke mit mutat. Vagyis mennyi ideig tart az egyes ételre adott inzulin kibocsátás. Utóbbi mutató nem mindig fellelhető információ.

Megjegyzés: gyerekek esetében változatosan van szükség lassú, közepes, gyors szénhidrátra. A probléma általában az szokott lenni, hogy nagyrészt gyorsra épül a gyerekek étrendje (pl rizs, krumpli, lekvár, mogyorókrém, cukrozott dolgok, fehér lisztből készült sütemények, kenyér...) és kimarad a nyers és főtt zöldségek, gyümölcs fogyasztása. Azzal, hogy sok gyorsat esznek, gyakori a vércukor ingadozás: a hirtelen energia megdobja őket, majd ugyanolyan gyorsan le is eresztenek. Ez okoz hangulat ingadozást, hirtelen éhség érzetet, gyengeséget náluk. Ez egyenes út lehet a felnőttkori cukorbetegséghez.

Ugyanakkor mindenképpen fel szeretném hívni a figyelmet arra is, hogy a reform táplálkozásban oly gyakori és kedvelt lassú szénhidrát fogyasztás éppúgy lehet veszélyes akkor, ha csak arra építik egy gyermek étrendjét. Azon igyekeznek, hogy ezzel a vércukrot "laposan" tartsák. A szervezete így nem tanul meg reagálni a gyors szénhidrátra, vagy az egyidejűleg elfogyasztott nagyobb mennyiségre. Ilyen esetben a kibocsátott inzulin mértéke lehet hirtelen túl sok, ha a szervezete a számára szokatlan gyors fajtával találkozik. Ez éppúgy visszájára fordulhat, mint a csak gyors szénhidrát evés.

Körültekintően, vegyesen, mértékkel... A minőségi szénhidrát bevitelre helyezzük a hangsúlyt (gyökérnövények, gumósok, szezonális gyümölcsök, tápanyagban gazdag gabona pótlók: pl. Qiinoa, amarant, stb.)

Honlap készítés