Hírlevél

Facebook

Bemutatkozás

Liszi-Fekete Gabriella vagyok, az Anyasüti termékek megálmodója, fejlesztője és gyártója.

Kérdés esetén írj nekem e-mailt: anyasutilisztek@gmail.com

Mi az Anyasüti?

Az Anyasüti Magyarországon az első és egyetlen babáknak és gyermekeknek készült 100% natúr, természetes, adalékmentes, paleo, vegan és gluténmentes termékcsaládja, alternatív alapanyagokból készítve.

Tudj meg többet róla a képre kattintva.

Allergénmentes

Egyszerűen, akár a gyermekeddel együtt is elkészíthető natúr nasik és köztes étkezésre szánt finomságok alapanyagai a bolti késztermékek helyett.

Próbáld ki, ha Neked is fontos a tiszta, adalékmentes hozzátáplálás, egyszerűen elkészíthető alapanyagokból.

gluténmentes               gabonamentes

tejmentes                   édesítésmentes

sómentes                       szójamentes

adalékmentes              színezékmentes

tartósítómentes           ízfokozómentes

maglisztmentes          burgonyamentes

hozzáadott rosttól mentes

térfogatnövelőtől mentes

100% natúr és természetes

Anyasüti vásárlás

TE IS MENTES NASIT ADNÁL GYERMEKEDNEK?

RENDELD HÁZHOZ GYÁRTÓI KEDVEZMÉNYES ÁRON ITT!

 

Táplálás és gondozás
2017.03.30 00:06

Makrotápanyagok aránya (miből mennyi az elegendő?)

Szénhidrát-zsír-fehérje aránya
Miből mennyit?

Habár a felnőttek átlagos étkezése nagyon eltoldódott a szénhidrát irányába, mint energia forrás, és ezt egyensúlyba kellene hozni a fehérje-zsír javára, mégis a gyerekeknél nem szabad erős korlátozásokba és túlzásokba esni egyik felé sem.



A nagy mozgásfejlődés, mozgásigény, az ezzel elégetett energia, az agyi fejlődés megfelelő üteme miatt sok-sok ajánlást összevetve ezt találom a leginkább üdvösnek:

szénhidrát 60-65%
zsír: 20-25%
fehérje: 15-20%.



Szükségtelen méregetni, és lehetetlen is, elég a napközbeni arányokra figyelni és arra, hogy a szénhidrátok között mindig legyen gyorsan és lassabban felszívódó is, hogy az azonnali és hosszú távú energia pótlás is biztosítva legyen. Gyökérzöldségek, gabonapótló magok (amaránt, hajdina, köles, quinoa, stb.) mellett a kerti zöldségfélék és a gyümölcsök is együttesen fontosak.

A fehérje bevitelnél elsősorban állati eredetűre gondoljunk, mint hús és belsőségek. Egy normál adag gyermek esetén 3-5 dkg egy étkezésre, persze ez óvodás korban dupla, tripla lesz. Lehetőleg minden nap adjunk a babának valamilyet.

Zsírok közül kerüljük a margarinokat, a napraforgó olajat (nagyon sok benne az omega 6, szinte semmi omega 3, így ez kedvezőtlenül befolyásolhatja az agyi és idegi fejlődést), helyette olíva olaj hidegen, kókuszzsír sütésre, vaj, tisztított vaj, halolaj kiskanállal az agyi fejlődésnek.

A babák mércéje a tenyerük mérete: 1-1 adag ennek megfelelő legyen. A mérce velük együtt növekszik, ha ebből indulunk ki, nem sokat tévedhetünk a mennyiségeket tekintve.

Főétkezések 2-3 babatenyérnyi adag, uzsonna és tízórai 1-2 babatenyérnyi adag.
A táplálás során inkább a minőségre figyeljünk, mint a mennyiségre. A tápanyag-sűrű ételekből a babák is kevesebbet fogyasztanak, hosszabb ideig laknak jól és szervezetük megkap minden szükséges tápanyagot, amitől jól fejlődhetnek.

Szigorúbban szabályozott étrendre, pl. az előtérbe került ketogén étkezésre vagy vegán életmódra csak orvosi felügyelet mellett, vagy súlyos betegségek kísérő terápiájaként gondoljunk.

 

Mi a vegyes, kiegyensúlyozott, változatos étkezésben hiszünk, amelyet adalékok nélkül, natúr ételekből, de gluténmentesen, tejmentesen valósítunk meg.

Figyelni érdemes a gyermek épp aktuális fejlődési szakaszát, tehát ha épp mozgásfejlődésben van, ne lepődjünk meg, hogy akár hónapokig csak a szénhidrátot pusztítja el a tányérról, mert ő tudja, hogy a sok-sok aktivitáshoz ebből fog energiát nyerni. Amikor az agyi és értelmi képességei fejlődnek, jobban fogja a fehérjét és a zsírt igényelni és ezt ösztönösen ki is fogja fejezni azzal, hogy csak a húst fogja elcsipegetni a tányérról.

Ide vezethető vissza, amikor hónapokig bizonyos dolgokat nem eszik a baba. Az anya megijed, holott a gyermek ösztönei tökéletesen működnek. Ne nyomjuk el, ne csapjuk be azzal, hogy felismerhetetlen formában csempésszük az éppen nem igényelt táplálékot az ételébe.

A fehérje és a zsír átmeneti időszakokban jól pótolható növényi ételekkel is, de biztosan találunk a sajtok, tojás variációk között olyat, amit szívesen megeszik.

Honlap készítés